Nieuws

Home / Nieuws / Warme inhuldiging van woonproject De Kozak in Lier

Warme inhuldiging van woonproject De Kozak in Lier

Foto inhuldiging De Kozak Lier

De inhuldiging van De Kozak werd een bijzonder geslaagde en warme dag – in alle betekenissen van het woord.

Huurders, buurtbewoners, medewerkers van Woonstroom en Stad Lier kwamen samen om dit nieuwe hoofdstuk in hartje Lier te vieren. Er werd volop gepraat, gelachen en verbonden. De sfeer zat goed, met wapperende vlaggetjes en oprechte ontmoetingen tussen buren.

De dankbaarheid was groot. Onze adjunct-directeur Kristina Verhoye, voorzitter van Raad van Bestuur Marc Franquet en burgemeester Rik Verwaest werden zelfs op de koffie gevraagd bij een huurder – een klein gebaar met grote betekenis.

Tijdens het officiële gedeelte namen burgemeester Rik Verwaest, adjunct-directeur Kristina Verhoye en voorzitter Marc Franquet het woord. Op het einde verraste ook een buurtbewoner met een toespraak. Namens alle buurtbewoners werden onze huurders onder luid applaus verwelkomd.

Een nieuw begin voor de buurt

Met woonproject De Kozak krijgt deze plek een nieuwe adem. Waar vroeger 16 verouderde bejaardenwoningen stonden, bevinden zich vandaag 30 moderne sociale appartementen. Ook de publieke ruimte werd volledig vernieuwd, met aandacht voor voetgangers en fietsers.

De naam “De Kozak” verwijst naar een historische windwijzer met een ruiter die hier ooit stond. Vandaag lijkt die symboliek opnieuw tot leven te komen: er waait een nieuwe wind door de buurt.

We bouwen hier samen aan een diverse en warme leefgemeenschap, waar ontmoeting, burenhulp en verbondenheid centraal staan. De Kozak is klaar voor de toekomst.Foto inhuldiging De Kozak Lier